Błędy początkującego…Popełniłaś ich parę? Nie tylko osoby rozpoczynające prowadzenie swoich firm czy budowanie swoich marek je popełniają. Podobne błędy popełniają też Ci, którzy już są w tej podróży dalej, ale nigdy nie skupili się na tym, żeby nauczyć się podstawowych umiejętności, potrzebnych każdemu kto chce zbudować tę swoją markę w sposób trwały, służący klientom długo.

Pierwszą z umiejętności, którą warto opanować, jest umiejętność podejmowania szybkich decyzji.

I to są takie decyzje, które potrzebujesz umieć podejmować, ponieważ od nich właśnie zależy na przykład to, czy podpiszesz odpowiednią umowę na najem lokalu. Albo na przykład, czy dostaniesz niższą stawkę na jakieś usługi. Lub też fakt, czy podpiszesz umowę na dane zlecenie.

Więc potrzebujesz podejmować decyzje szybko, ale jednocześnie te decyzje muszą być przemyślane A możesz podejmować decyzje w sposób przemyślany dopiero wtedy, kiedy masz strategicznie przygotowane i rozpisane działania dla rozwoju marki.

Tak więc, podejmowanie szybkich i przemyślanych decyzji jednocześnie, wynika z tego, że bardzo dobrze wiesz do czego Twoje działania mają Cię zaprowadzić. I bardzo dobrze wiesz czego, od początku – z konkretnych wytycznych w strategii – potrzebujesz, żeby osiągnąć zamierzone cele.

Drugą umiejętnością, której potrzebuje każdy przedsiębiorca, który chce rozwijać swoją markę w sposób trwały, jest umiejętność dopinania, czy domykania spraw.

Nie mówię tu tylko o umiejętności domykania sprzedaży. Bo to jest kolejna umiejętność już numer trzy.

Natomiast umiejętność dopinania, czy też inaczej dopilnowania swoich spraw. Nie liczenie na to, że coś się wydarzy, że komuś będzie zależało bardziej od Ciebie na tym, żeby coś dla Ciebie zrobić.

Mogłoby się wydawać, że jeśli zatrudniasz kogoś, żeby zrobił dla Ciebie np. logo, albo wykonał dla Ciebie remont, to tym osobom będzie samym z siebie zależało na tym, żeby to zrobić jak najlepiej i jak najszybciej, żeby otrzymać zapłatę.
Uwierz mi tak nie jest. Mam wieloletnie doświadczenie we współpracy z różnymi ludźmi i kiedyś wiele zachowań mnie dziwiło. Pamiętaj, że człowiek, to tylko człowiek. Może mieć różne priorytety i wcale Twój projekt nie musi być jednym z nich.

A więc umiejętność dopinania i dopilnowania swoich spraw jest jedną z kluczowych umiejętności, którą warto trenować do perfekcji.

Ostatnio jeden z naszych znajomych, który otwiera swój biznes, właśnie przez brak dopięcia różnych elementów, doświadcza kilkumiesięcznego opóźnienia otwarcia tego biznesu. A to się przecież wiąże z kosztami, zwłaszcza jeśli wspierasz się kredytem.

Czwartą umiejętnością, o której dziś wspomnę, (przypominam, że trzecią jest sprzedaż, ale na jej temat można napisać cały oddzielny artykuł. Z resztą możesz przeczytać jeden z nich tutaj – https://embraceyourlife.pl/autentyczna-sprzedaz-w-praktyce/) jest budowanie relacji.

Budowanie relacji nie tylko z tymi, którzy mogą być Twoimi klientami, ale także z tymi, którzy mogą być Twoimi partnerami lub wspierać Cię w różnych sferach rozwoju Twojego biznesu.

Załóżmy, że teraz poza tym, że rozwijasz swoją markę, pracujesz też w jakiejś firmie. Spotykasz tam wiele osób. Ci ludzie mają z Tobą pewne doświadczenia. Np. wiedzą, że wykonujesz swoją pracę rzetelnie, że się angażujesz, że dbasz jak o swoje. Obserwują Cię. Pamiętaj, że nigdy nie wiesz, kto i kiedy po takich obserwacjach może sobie w duchu powiedzieć: Kurcze, jeśli kiedyś Ona będzie zakładać jakąś swoją firmę, to z chęcią wezmę w tym udział.

Same doświadczałyśmy i doświadczamy takich zwrotów akcji. Starzy współpracownicy wspierają nas poprzez angażowanie się w nasze treści i życzenie nam dobrze. Niektórzy decydują się na współpracę marketingową, jeszcze inni na partnerstwo przy różnych działaniach.

My same obserwujemy ludzi i widząc to w jaki sposób traktują innych, jak podchodzą do swoich obowiązków, ile dają od siebie, czasem decydujemy się na pomoc i wsparcie ich pomysłów biznesowych, nawet przez zainwestowanie w nie.
I nawet jeśli teraz robisz coś, czego do końca nie lubisz i marzysz, żeby zająć się tylko i wyłącznie swoją marką, pamiętaj, że Wszechświat sprawdza Cię. Tak długo jak nie umiesz z radością, pokorą i zaangażowaniem oraz szacunkiem dla drugiej osoby – bez względu na jej pozycję, wykonywać swojej pracy tu gdzie jesteś – tak długa droga przed Tobą, do sytuacji w której w 100% będziesz mogła zająć się tylko swoją marką.

I na koniec piąta, choć wcale nie ostatnia umiejętność, której potrzebujesz aby Twój biznes kwitł. Jest nią korzystanie z okazji, które zsyła Ci Wszechświat.

Nikt nie będzie czekał w nieskończoność na Twoją gotowość. Jeśli w jakimś momencie ktoś oferuje Ci pomoc, korzystaj z niej. Taka okazja może się nie powtórzyć. A Wszechświat zawsze przysyła nam wszystko w odpowiednim dla nas czasie. Odpowiedni to nie jest ten, który nam się wydaje.
Nawet jeśli Tobie wydaje się, że to nie ten moment, bo jeszcze musisz się doszkolić, jeszcze poczekać na logo, jeszcze xyz.

Już kilka razy zdarzyło się nam, że zaoferowałyśmy swoją pomoc, aby wesprzeć jakąś młodą, przedsiębiorczą osobę. Wiecie to jest taki krąg dobra, które przekazuje się dalej.
Nam kiedyś ktoś pomógł poświęcając swój czas i dzieląc się wiedzą, więc my teraz także to robimy.

Jeśli jednak np. oferujemy komuś pomoc w nagraniu video, albo analizie strategii czy działań, żeby coś poprawić. I przez kilka miesięcy nie możemy doprosić się o odpowiednie materiały, czy dostępy, to szanując swój czas, w końcu podejmujemy decyzję o wycofaniu się z takiej współpracy. W tym czasie możemy pomóc komuś, kto podchodzi bardziej rzeczowo do swojego biznesu i szanuje swój i czyjś czas. Jeśli ktoś chce Ci pomóc teraz, to nie za 3 miesiące. Za 3 miesiące prawdopodobnie, prowadząc swoje firmy, będzie miał zajęty kalendarz.

Dlatego zawsze bądź gotowa na pojawiające się okazje. A żeby być gotową, potrzebujesz stale się rozwijać, pracować nad swoimi umiejętnościami i być skupiona na odpowiednich działaniach i oczywiście mieć włączoną intuicję, bo bez niej nie poczujesz gdzie iść i z kim rozmawiać.

Dzięki zadbaniu między innymi o te 5 umiejętności nie będziesz popełniać w kółko tych samych błędów i masz szansę na to aby rozwinąć rozpoznawalną ze swoich wartości i trwałą markę na rynku .

Czego Ci ogromnie życzę.
Sylwia

A tu raz jeszcze odnośnik do artykułu na temat sprzedaży: https://embraceyourlife.pl/autentyczna-sprzedaz-w-praktyce/

Przy okazji – jakie jeszcze umiejętności do opanowania dodałabyś do tej listy?

DLA POCZĄTKUJĄCYCH

STRATEGIA MARKETINGOWA Z KONSULTACJAMI

Dopiero co założyłaś fanpage i chcesz budować markę osobistą? To idealne miejsce, aby rozbujać Twoją markę. Możemy wziąć pod lupę Twoje dotychczasowe działania promocyjne i sprzedażowe, aby dać Ci wskazówki co dopracować, czego kompletnie nie robić lub czego robić więcej. Stworzymy dla Twojej marki strategię marketingową, dzięki której zaczniesz regularnie zyskiwać nowych klientów i zbudujesz społeczność. Wszystko po to, abyś mogła Twój pomysł traktować jak regularny biznes, a nie tylko chwilowe hobby.

DLA ZDETERMINOWANYCH

MENTORING BIZNESOWY DOPASOWANY DO UMIEJĘTNOŚCI

Masz już pierwszych, zadowolonych klientów w swoim portfolio? Brałaś udział w różnych kursach o tym, jak budować społeczność na FB, jak promować się na Instagraime a może nawet wiesz już jak ustawiać reklamę (przynajmniej w podstawowej wersji)? Jeśli czujesz, że masz większy potencjał i chcesz wdrożyć kursy online albo dopracować obecną formę ich sprzedaży – tworząc stabilny model biznesowy – dobrze trafiłaś. Popracujemy z Tobą od 3 do 6 miesięcy, ze skupieniem na efektach. Pomijając pierdoły.

DLA ZAAWANSOWANYCH

DOPRACOWANIE MODELU BIZNESU I ZWIĘKSZENIE SPRZEDAŻY

Sprzedajesz kursy, szkolenia lub usługi przez Internet regularnie? Masz powyżej 50.000 zł przychodu brutto rocznie (lub więcej) i ZDECYDOWANIE potrzeba Ci skoku kwantowego (o przynajmniej jedno zero) bo… Jesteś zestresowana, masz na sobie za dużą odpowiedzialność i zdecydowanie za mało czasu? Podczas współpracy uporządkujemy Twój model biznesowy, usuniemy zbędne rzeczy z kalendarza i listy produktów/ usług, zoptymalizujemy procesy, dopracujemy sprzedaż i cash flow. W jak najszybszym czasie.